درباره ایرانی دوست
صنایع فرهنگی به عنوان یکی از کالاهای استراتژیک فرهنگی با مخاطب کودک و نوجوان، و کاربردهای مختلف در طول روز در این دوره، نقش جدی در تعیین جهانبینی و سبک زندگی و هویت افراد دارد..
در دنیای امروز که به عصر ارتباطات و اطلاعات نامگذاری شده است، صنایع فرهنگی به عنوان ابزاری بی بدیل و اثر گذار برای انتقال مفاهیم عمیق و متنوع فرهنگی و سبک زندگی از طریق محصولات و خدمات، جایگاه ویژه ای به خود اختصاص داده است. امکانی که در گذشته ای نه چندان دور آرزویی بیش نبوده امروز به واقعیت تبدیل شده است و همچون شمشیری دو لبه می تواند در خدمت هر نیتی قرار گیرد.
این ابزار امروزه در اختیار عده ای قلیل از انسان ها قرار دارد که با استفاده از آن توانسته اند سیطره خود را بر دنیا استحکام بخشند. ظرفیتی که در دست گرفتن آن نیز چندان راحت نیست و از پیچیدگی های خاصی برخوردار است. این مجموعه از توانایی ها، و قابلیت ها که با به کارگیری ابزارها و تکنیک ها، هر نوع پیامی را به مخاطب خود انتقال می دهند امروزه به صنعت عظیمی تبدیل گشته که خود صنایع مختلفی را دربر می گیرد . صنایع فرهنگی دارای ابعاد گوناگونی است از سویی محتوایی می باشد، که با روش های گوناگون عمدتا هنری و تکنیکی فرآوری شده و از سویی دیگر با روش های صنعتی و همچنین وجود سرمایه تولید، تکثیر و توزیع میشود اضلاع اندیشه، دانش و علم، فناوری، خلاقیت، سرمایه، صنعت و تبلیغات در کنار یکدیگر قرار گرفته اند تا صنایع فرهنگی شکل گرفته است.
امروزه در دنیا اصلی ترین روش انتقال پیام از طریق صنایع فرهنگی می باشد. ارتباطات و فضای مجازی، رسانه ها، سینما، انیمیشن، گردشگری، نشر و مطبوعات از جمله مهمترین این حوزه ها برای انتقال پیام و فرهنگ می باشد .
موسسه فرهنگی، پژوهشی فرهنگ اول با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت خود را از سال 1391 در حوزه های مختلف فرهنگی آغاز نمود . در بیش از یک دهه گذشته یکی از رویکردها و دغدغه های اصلی موسسه ، ورود تخصصی به حوزه صنایع متنوع فرهنگی ایرانی اسلامی با جامعه مخاطب پویا ، آینده ساز و شاداب کودک و نوجوان و شکل گیری شخصیت کودک و نوجوان ایرانی و الگو سازی از قهرمانان ملی و دینی وهمچنین ارائه محصولات و خدمات سبک زندگی ایرانی اسلامی بوده است ؛ که با ایجاد ارتباط مستمر با فعالین زنجیره ارزش حوزه صنایع فرهنگی و با رویکرد محتوای بومی در سطح ملی به ویژه در حوزه کودکان و نوجوان صورت گرفته است .
در سالهای اخیر این موسسه با همکاری مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی با تلاشهای شبانهروزی و با هدف فرهنگ سازی و حساس سازی و آموزش و همچنین با تولید و توزیع میلیونها محصول فرهنگی بویژه نوشت افزار ایرانی اسلامی ، اقدام به راه اندازی نمایشگاه های ایران نوشت در تهران ، اصفهان و دیگر استانها نموده است . در این زمینه برگزاری شش دوره نمایشگاه ایران نوشت در اصفهان توانسته در تغییر و اصلاح ذائقه بخشی از این بازار از انتخاب محصولات خارجی و تولیدات غیر فرهنگی به انتخاب محصولات ایرانی اسلامی تاثیر گذار باشد .
لذا با شناسایی وضع موجود از بررسی فرصتها و تهدیدها و نقاط قوت و ضعف فعالیت در این حوزه و شناخت و تبین چشم انداز آتی موسسه ، با رویکرد افزایش تنوع محصولات و توجه به دیگر حوزه های محصولات فرهنگی غیر از نوشت افزار ایرانی اسلامی ان شاء الله در آینده شاهد ارتقاء سطح کیفی و کمی کیفی تولیدات و ارائه آنها خواهیم بود .
در این راستا جهت تسهیل و تسریع دسترسی همه خانواده ها به کالاهای ایرانی حوزه کودک و نوجوان در سراسر کشور ، اقدام به راه اندازی فروشگاه اینترنتی ایرانی دوست با محوریت پیام " ایرانی دوست ، دوست هر کودک و نوجوان ایرانی " نموده است تا ضمن عرضه مستقیم محصولات ایرانی بتواند ارتباط مستقیم با مصرف کنندگان نهایی داشته باشد . در این مجموعه همواره سعی میشود اصول زیر رعایت شود:
- ارائه محصولات کارآفرینان، تولیدکنندگان و کارگران ایرانی
- حتی الامکان عرضه محصولات تولید شده توسط کارگاههای کوچک و مشاغل خانگی
- استفاده از نمادهای غنی و قهرمانان و الگوهای ایرانی اسلامی بر روی محصولات
- استفاده حداکثری از مواد اولیه ایرانی در تولید محصولات
- عدم استفاده از نمادهای خارجی و زبان انگلیسی
- قیمت مناسب متناسب با کیفیت محصولات
- تنوع بالای محصولات و متناسب با سلیقه های مختلف
با تشکر فراوان از همراهی شما
مدیریت فروشگاه اینترنتی ایرانی دوست